پناهیان - حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان Panahian

کامل ترین مجموعه آثار حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان - صوت ، تصویر و متن - سخنرانی، گفتگو و ...

پناهیان - حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان Panahian

کامل ترین مجموعه آثار حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان - صوت ، تصویر و متن - سخنرانی، گفتگو و ...

استاد پناهیان : ریشه فتنه‌های آخرالزمان در خانه علمای ناسالم

پناهیان: شهادتی که همراه با رسانه باشد، خون رساناست

ریشه فتنه‌های آخرالزمان در خانه علمای ناسالم
http://snn.ir/pic/13900516151_201145136e.jpg

حجت الاسلام پناهیان ۲۰ مردادماه در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت تکمیلی در دانشگاه فردوسی مشهد، با استناد به روایات دینی، ریشه فتنه‌های آخرالزمان را در خانه‌های علمای ناسالم دینی دانست و گفت: باید قدرت تشخیص عالم سالم ...

http://s1.picofile.com/file/6628147882/edame_matlab_2.gif



به گزارش پایگاه 598 به نقل از شبکه خبر دانشجو، حجت الاسلام پناهیان ۲۰ مردادماه در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت تکمیلی در دانشگاه فردوسی مشهد، با استناد به روایات دینی، ریشه فتنه‌های آخرالزمان را در خانه‌های علمای ناسالم دینی دانست و گفت: باید قدرت تشخیص عالم سالم از عالم ناسالم را پیدا کنیم.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به فتنه های پیش رو گفت: فتنه جدید التقاط به معنی گذشته نیست که یک تئوری روشن با دین به صورت آشکار ادغام شود؛ بلکه التقاط جدید، ادغام سلیقه ها در دین است.

وی در خصوص ویژگی این نوع التقاط افزود: ویژگی التقاط جدید آن است که اصلا التقاط نیست، بلکه عدم رعایت اولویت ها در میان مفاهیم دینی می باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: درک صحیح دینی رعایت اولویت هاست.

پناهیان با اشاره به تاریخ اسلام و موضوع خوارج که به نام دین به جنگ با حضرت علی(ع) برخاستند، هشدار داد: در آینده کسی خارج از دین با ما دشمنی نمی کند و تمامی حرف ها ظاهر دینی می یابند.

وی با اشاره به فتنه های آخرالزمان بیان داشت: در آخرالزمان امتحان ها آن قدر سخت می شود که کسانی که مردم به آنها تکیه می کردند، فرو می ریزند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تقسیم تاریخ انقلاب به دو دوره التقاط آشکار و پنهان گفت: در دوران التقاط آشکار، ملاک حزب اللهی بودن، این بود که التقاط صریح مجاهدین خلق پذیرفته نشود، به همین دلیل عده ای در اوایل انقلاب حزب اللهی خوانده شدند.

پناهیان پایان دوران دفاع مقدس را آغاز دوران التقاط پنهان برشمرد و مفهوم آن را ادغام مفاهیم دینی و غیر دینی دانست.

وی با اشاره به مبارزه حضرت امام(ره) با این التقاط و آشکار شدن چهره واقعی برخی از حزب اللهی های سابق ادامه داد: امام بعد از جنگ، یک جنگ نرم را علیه التقاط پیچیده یا پنهان آغاز، و علیه لیبرالیزم شمشیر کشیدند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اینکه حضرت امام(ع) در آخرین سال عمر خود، مفهوم اسلام ناب و اسلام آمریکایی را تبیین کردند، نتیجه همین مبارزه است.

پناهیان خاطرنشان کرد: اکنون دوران التقاط پنهان به پایان رسیده، و دوران التقاط جدید که ادغام سلیقه ها با دین می باشد، فرا رسیده است.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه ارزش کار رسانه در حد و اندازه ارزش رسانه است، گفت: شهادتی که همراه با رسانه باشد، خون رساناست.

به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در اردوی ضیافت اندیشه تکمیلی دانشجویان سراسر کشور در مشهد مقدس با بیان این که از جهات مختلفی می توان به ابزارهای تبلیغ و رسانه نگاه کرد، گفت: اساسا یک امام نباید به این راحتی جانش را فدا کند. همه باید فدای امام شوند. پس چرا اباعبدالله الحسین(ع) این ضرورت را احساس کردند که جانشان را فدا کنند؟ امام حسین(ع) دیدند اسلام در خطر است به گونه ای که جز با شهادت ایشان اسلام نجات پیدا نمی کند.
 
وی افزود: حال من از شما می پرسم که اسلام در خطر است یعنی چه؟ اینکه امام حسین(ع) اسلام را نجات داد معنایش چیست؟ آیا معنای این کار اعتراض به این بود که عدالت اجرا نمی شد؟ عدالت که در زمان های دیگر ائمه هم اجرا نمی شد! اسلام در خطر است یعنی ظالمان حاکم‌اند؟
 
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ظالمان همیشه حاکم بودند. اسلام در خطر است یعنی مسلمانان در خطرند؟ اسلام در خطر است یعنی به اسلام عمل نمی شود؟ اسلام در خطر است یعنی ظاهرش را گرفتند و باطنش را رها کرده اند؟ همه این موقعیت ها در زمان دیگر ائمه هم بود، اسلام چگونه در معرض خطر قرار گرفت که امام قیام شهادت طلبانه کردند و در این راه به شهادت رسیدند. چه چیز اسلام در خطر بود؟
 
وی با بیان این که اسلام در خطر است یعنی امکان انتقال اسلام به نسل های بعدی منتفی شده است، تصریح کرد: این یعنی اسلام در حال نابود شدن است. ما مسئول اسلام هستیم. اسلام باید انتقال پیدا کند. پس سیدالشهدا برای اسلام به شهادت رسید.
 
پناهیان یادآور شد: این کلمه اسلام را می توان به دو کلمه بقای اسلام ترجمه کرد، بقای اسلام را می توان به امکان ابلاغ اسلام به نسلهای بعد ترجمه کرد. پس اسلامی که امام حسین(ع) بخاطر آن شهید شد ابلاغ اسلام است نه عمل به اسلام. از مقوله معرفت دینی هم حتی نیست. از مقوله تبلیغ معارف دین است.
 
وی با مطرح کردن این پرسش که تبلیغ دین بوسیله رسانه چقدر اهمیت دارد، گفت: جان امام به اندازه این مقوله اهمیت دارد. به این معنی که اگر امام ببیند که امکان تبلیغ دین در حال منتفی شدن است جان می دهد. چون می گوید این آخرین سنگر است. کسی که به تبلیغ دین اقدام کند کاری حسینی کرده است اگر چه شهید نشود.
 
قیام با عظمت امام حسین(ع) را من در یک کلمه خلاصه می کنم؛ رسانه.
 
این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: تمام مختصات قیام با مختصات رسانه ای هماهنگی دارد. از حضرت می پرسند چرا فرزندان را با خود می بری؟ حضرت می فرمایند خدا می خواهد آنها را اسیر ببیند. اسیر شدن فرزندان اباعبدالله هیچ اثری ندارد جز اثر تبلیغی.
 
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه ارزش کار رسانه در حد و اندازه ارزش رسانه است، تاکید کرد: شهادتی که همراه با رسانه باشد. خون رسانا است. قوی ترین رسانا هم هست. در قرآن آمده است: «والذین قتلوا فی سبیل الله فلن یضل اعمالهم» خداوند اثر اعمال شهیدان را تباه نمی کند. آنها اثر گذارند.
 
وی ادامه داد: رسانه و شهادت پدیده های اثر گذارند. آیا هر کسی لیاقت دارد شهید شود؟ هر کسی هم لیاقت ندارد کار رسانه ای کند. الان فکر می کنند که کار رسانه ای یک شغل است، یک ذوق است، کار فوق برنامه برای فعالیت های فرهنگی است.
 
وی با استناد به این آیه «کنتم خیر امة اخرجت للناس» بهترین مردم باید برخیزند تا امر به معروف و نهی از منکر را سامان دهند؛ یادآورشد: خدا را امتحان کنید. ببینید خدا اجازه می دهد بخشی از زندگی شما برای رسانه ای شدن در حوزه دین وقف شود؟ آن وقت می فرماید کسی که یک بیت شعر در رثای اباعبدالله الحسین بگوید «وجب له الجنة» است.
 
مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با نقل قول از امیرالمومنین  که می فرمایند «نصیحت کردن وظیفه مومن نه بلکه غریزه مومن است» ادامه داد: انسان  به صورت غریزی در باب نصیحت وارد می شود ولی بعضی از مومنین هستند که متاسفانه غریزه رسانه ای شان بیدار نشده است.
 
وی افزود: رسانه ای شدن فقط مختص علما نیست. همه باید به حقانیت دین اقرار کنند. از هر هزار نفر ما یک مبلغ حجاب داریم؟ مبلغ نماز داریم؟نه از هزار نفر، هزار نفر به امر تبلیغ بپردازند. یک نفر هم کافی است. همه که توفیق رسانه شدن را ندارند. آیا دین برای اینکه به اوج برسد به رسانه احتیاج دارد؟ برای نجات دین که یک نگاه حداقلی است به رسانه نیاز است. و باید گفت برای به قله رسیدن هم به رسانه نیاز داریم تا " لیظهره علی الدین کله". امام زمان علیه السلام می خواهد حکومت کند و انسانها برای بد شدنشان آزادند ولی اکثرا خوب می شوند ولی آدمهای بد نمی توانند حکومت امام زمان را ساقط کنند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: قدرت رسانه ای حضرت آنقدر بالاست و در این رسانه آنقدر استدلال های زیبا و قوی وجود دارد کهبی دین ها قدرت عرض اندام نخواهند داشت.
 
حجت الاسلام پناهیان یادآور شد: اگر جبهه کفر استدلال جبهه حق را بشنوند یعنی حرف حق خوب زده شود، جبهه کفر ساکت می شود. اگر فیلم خوب تولید شود، فیلم بد نمی تواند نشر پیدا کند.
 
وی با بیان این که حکومت امام زمان مبلغ دارد، تاکی باید حرف بیهوده شنید؟ افزود: تا وقتی که مومنین ضعیف اند و حرف خوب را نمی زنند یا بلد نیستند بزنند. با تبلیغ دین، بطلان راه های ضلالت را می شود ثابت کرد. الان بطلان راه های ضد دینی ثابت شده است فقط کافی است فقط شما آن را بکوبی، شما امروز در دانشگاه های خودتان مشکل حجاب دارید؛ مگر ندیدید که این بی حیایی ها در غرب چه بر سرشان آورده است. شما آمار هم نمی توانید نشان دهید؟
 
حجت الاسلام پناهیان با بیان این که الان کسی جرات ندارد از بی بند و باری دفاع کند آنوقت ما هنوز در دانشگاه مشکل حجاب داریم، تصریح کرد: می فرمائید «جاء الحق ، ذهق الباطل» ؛ نه بفرمایید «جاء الحق ، ذهب الباطل» خاصیت حق این است که حق وقتی آمد باطل نابود شده نه اینکه باطل می رود. در ادامه هم می فرمایید "ان الباطل کان ذهوقا" اصولا باطل نابود شدنی است پس جنگ بین حق و باطل زمانی است که حق ضعیف باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد