پناهیان - حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان Panahian

کامل ترین مجموعه آثار حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان - صوت ، تصویر و متن - سخنرانی، گفتگو و ...

پناهیان - حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان Panahian

کامل ترین مجموعه آثار حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان - صوت ، تصویر و متن - سخنرانی، گفتگو و ...

باید برای احقاق حقوق شهدا به پا خاست و نباید حقوق آنان را نادیده

حجت الاسلام علیرضا پناهیان عصر روز گذشته در همایش بزرگداشت شهدای دانشگاه فردوسی اظهار داشت: اخیرا رسانه‌ها در برنامه‌های خود پوشش مناسبی در خصوص شهدا و به‌ویژه شهدای سوسنگرد داشته است و امید است این برنامه‌ها ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که باید بیشتر از هر چیزی امروز باید به حقوق شهدا بیندیشیم، گفت: فضائل و مکارم رزمندگان در زندگی‌شان بسیار زیاد است و معرفی مجموعه صفات و خصایص آنان یک حقی است که باید به آن پرداخته شود و آن شناسایی و تعریف این بزرگواری قبل و پس از شهادت است.
حجت الاسلام پناهیان به آیات الهی در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید گمان نبرید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند می‌میرند بلکه زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند اما شما نمی‌دانید.
وی تصریح کرد: زنده بودن شهدا یک امر واقعی است و شهدا اکنون در این زمان نیز حضور دارند و هرکس با آنان ارتباط قلبی ایجاد کند به حضورشان پی می‌برد.
پناهیان تاکید کرد: روایات متعدد داریم که شهدا روزی به این دنیا برمی‌گردند و زندگی می‌کنند با این تفاوت که تجربه‌ای از حیات طیبه اولیا و انبیا و اوصیا داشته و رشد کرده‌اند.
وی با ابراز تاسف از اینکه ما هنوز به شعور قرآنی نرسیده‌ایم، اظهار داشت: حق شهدا حق استراتژیکی است که باید شناسایی، پیگیری و استیفا شود.
پناهیان حق حیات شهدا را نخستین حق آنان عنوان کرد و افزود: اینکه می‌گویند یادواره شهدا در واقع ما یادواره نداریم چرا که این لغت به معنای گذشتن و تمام شدن است اما شهدا زنده هستند و سید شهدا حسین بن علی (ع) است که پس از قرن‌ها کسی جرأت ندارد بگوید امام حسین (ع) وجود ندارد.
پناهیان تصریح کرد: 1400 سال از تاریخ بعثت می‌گذرد و هنوز ما در دعای ندبه می‌خوانیم این الطالب بدم المتقول بکربلا، پس ما باید طالب خون شهدا باشیم نه فقط گریه کن آنان باشیم.
وی گفت: خون شهدا فقط برای مملکت خودمان نبود بلکه برای همه مستضعفان عالم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد