پناهیان - حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان Panahian

کامل ترین مجموعه آثار حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان - صوت ، تصویر و متن - سخنرانی، گفتگو و ...

پناهیان - حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان Panahian

کامل ترین مجموعه آثار حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان - صوت ، تصویر و متن - سخنرانی، گفتگو و ...

غرب از بصیرت جوان مسلمان می‌ترسد

حجت‌الاسلام پناهیان در جمع فرهیختگان سازمان دانشجویان امامیه پاکستان در لاهور گفت: جوامع اروپایی و غرب از بصیرت و عمل پاکیزه یک جوان مسلمان می‌ترسند. حجت الاسلام علیرضا پناهیان که در جمع فرهیختگان سازمان دانشجویان امامیه پاکستان در لاهور سخن می‌گفت، تأکید کرد: عاشق خدا دور از هر گونه خود خواهی، داوطلب مرگ سرخ است.

پناهیان که به مناسبت بزرگداشت هفته وحدت در سمیناری با عنوان «نقش امام خمینی در وحدت اسلامی» سخن می‌گفت، افزود: خودخواهی و لهو و لعب در راه معرفت خدا سدی ایجاد می‌کند که منجر به اختلاف می‌شود، اما یک عارف و عاشق خدا همیشه دور از خودخواهی و در نتیجه جامعه‌شناس و دارای بصیرت سیاسی است. چنین فردی می‌تواند عامل وحدت در جامعه باشد.
وی گفت: امام راحل عاشق و عارف خدا و دور از خودخواهی و منیت بوده و جامعه بشریت را توصیه می‌کردند که «ای دریای بیکران انسان‌ها! بپا خیزید.»
پناهیان در ادامه سخنان خود گفت: عامل وحدت باید فراتر از زمان و مکان باشد تا بتواند مشکل مردم عموم را درک کند و امام راحل چنین ویژگی را داشتند و همیشه کلمه وحدت را سر می‌دادند. امام خمینی (ره) 12 تا 17 ربیع الاول را به نام هفته وحدت نامگذاری کرده‌اند و این اقدام برای نزدیک کردن قلب‌های همه مسلمین جهان بود. در تاریخ حیات بشر برخی حوادث و رویدادها وجود داشته‌اند که حیات بشری را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند.
این استاد دانشگاه تهران افزود: جوامع اروپا و غرب از بصیرت و عمل پاکیزه یک جوان مسلمان می‌ترسند و می‌خواهند این جوان خودشناس را از خدا دور کنند و فرقه‌گرایی میان آنان ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: جامعه غرب موسیقی را غذای روح توصیف می‌کنند؛ در حالی که امام راحل موسیقی را مواد مخدر برای یک روح مسلمان می‌دانستند، زیرا موسیقی روح را تخدیر می‌کند.
پناهیان ضمن بیان خاطرات خود گفت: با جوانانی رفیق بودم که در جوانی شهید شدند و توصیه کردند که هیچ وقت از دفاع نظام «ولایت فقیه» غافل نشوید.
حجت‌الاسلام «عبدالخالق اسدی» دبیر کل «مجلس وحدت مسلمین» ایالت پنجاب نیز به مناسبت هفته وحدت اسلامی طی سخنانی گفت: پیرامون وحدت اسلامی چهار نوع قرائت و چهار نظر وجود دارد که خوب است به این چهار نوع نگاه توجه کنیم.
وی اظهار داشت: یک دیدگاه این است که وحدت مسلمین یعنی یکی شدن عقائد و مناسک مسلمین، مسلماً چنین وحدتی نه ممکن است و نه به آن توصیه شده است، زیرا عقائد و مناسک مسلمین در جزییات از نظر تطبیق آنقدر متفاوت است که جمع کردن آنها نوعاً و عرفاً ممکن نیست، البته تردیدی نیست که مسلمانان در عقائد و مناسک اصلی اختلاف اصولی باهم ندارند. ما در اصول و فروع دین برای فرقه‌های مسلمین اختلافی مشاهده نمی‌کنیم.
اسدی ادامه داد: دومین تفسیر وحدت مسلمین به معنی بی‌تفاوتی نسبت به عقائد و مناسک یکدیگر است. معمولاً چنین دیدگاهی را کسانی مطرح می‌کنند که در مکاتب لیبرالی تحصیل کرده‌اند و اعتقادشان بر این است که باید از هر نوع عقیده و مناسکی آزاد شد تا بتوان وحدت برقرار کرد. طبعاً چنین وحدتی هم مورد نظر اسلام و علمای اسلام و مسلمین نیست. اسلام به مرزهای اعتقادی و عملی در رفتار معتقد است و برای یک مسلمان این اجازه را نمی‌دهد که نسبت به عقائد و مناسک خود بی‌اعتنا باشد.
وی افزود: سومین قرائت از وحدت، وحدت به معنای وحدت سیاسی در جهان اسلام است، چنین وحدتی را معمولاً در میان رهبران سیاسی کشورهای اسلامی جست‌وجو می‌کنند. گرچه چنین وحدتی اگر تحقق پیدا کند، امر مطلوبی است، اما به دلایل مختلفی که ما و شما به خوبی بر آن واقفیم چنین وحدتی در شرایط فعلی بسیار بعید و دور از دسترس است. بسیاری از سیاستمداران جهان اسلام به دنبال این بودند که بین رهبران کشورهای اسلامی در سیاست‌های کلان وحدت برقرار کنند، اما نفوذ استعمار و دشمنان اسلام در بین برخی از این رهبران مانع تحقق چنین وحدتی تاکنون شده است.
اسدی اظهار داشت: چهارمین نوع قرائت از وحدت که مورد نظر امام خمینی (ره) است وحدت مسلمین به معنای مقابله با دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها بین مسلمانان است. امام به دنبال این بودند که مسلمین اگر به دشمنان اصلی توجه کنند، هرگز به خود اجازه نمی‌دهند که بین خودشان دشمنی کنند، بنابراین ایشان گام‌های عملی را برای چنین وحدتی برداشتند. روزی که در ایران انقلاب پیروز شد، بعضی‌ها به امام پیشنهاد کردند که باید نام این انقلاب، انقلاب شیعی باشد، اما امام فرمودند؛ این انقلاب، انقلاب اسلامی است و به همه مسلمان‌ها تعلق دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد