پناهیان - حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان Panahian

کامل ترین مجموعه آثار حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان - صوت ، تصویر و متن - سخنرانی، گفتگو و ...

پناهیان - حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان Panahian

کامل ترین مجموعه آثار حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان - صوت ، تصویر و متن - سخنرانی، گفتگو و ...

سیاستمداران که با منافقان همراهند ‌حذف شوند‌

ه گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از سلسله نشست‌های فرهنگ مهدویت با محوریت دانشگاه و جامعه مهدوی اظهار داشت: ماهیت دانشگاه امری به غیر از علم نافع و صحیح نیست و این ویژگی تناسب بالایی با مهدویت دارد، زیرا یکی از برکات ظهور حضرت مهدی (عج)‌ افزایش علم و دانش است.

وی در مورد اینکه به چه دلیل علم قبل از ظهور حضرت رشد کرده و بعد از آن به اوج شکوفایی خود می‌رسد، بیان داشت: علم کنونی تحت سیطره ثروت است و به اسارت کشیده شده است.
پناهیان افزود: تکنولوژی، صنعت، کشاورزی و ... سودجویی بر حرکت علمی در جامعه غلبه دارد، البته سرمایه‌داران زالوصفت برای پژوهش‌های علمی سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما علم را رشد و توسعه داده و محدود کرده و مسیر می‌دهند.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر علم به نفع بشریت جلو نمی‌رود، بلکه به نفع سرمایه‌داران است، تصریح کرد: البته سرریزهای آن به مردم نیز می‌رسد، اما منافع ناپایدار با مضرات سنگینی است و همه جانبه و فراگیر نیست.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: ظهور حضرت تسلط سرمایه بر علم و پژوهش را از بین می‌برد و مسیر حقیقی خود را پیدا می‌‌کند،‌ بسیاری از تئوری‌های علمی به ویژه در علوم انسانی برای این طراحی شده‌اند که توجیه‌گر نظام خبیث سرمایه‌داران زالوصفت باشد.
وی علم و دانش جهان کنونی را اسیر و برده خاص مستکبران دانست و ابراز داشت: آن‌ها می‌‌گویند که چگونه تحقیق کنیم و به چه نتیجه‌ای برسیم و بعد آن‌ها را تحمیل می‌کنند.
پناهیان بیان داشت: اکنون به سادگی در همه جهان مشخص است که دمکراسی جوابگو نیست و در حقیقت بدتر از دیکتاتوری است، دمکراسی امریکا یک میلیون کشته در عراق به جای گذاشته است.
این مسئول خاطرنشان کرد: علم زمانی که اسیر سرمایه‌داران شد، آثار آن هم در جامعه و کشور بروز می‌کند،‌ ظهور حضرت مهدی (عج) علم را رها کرده و دیگر در دست قدرتمندان نیست.
استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: علم قدرت می‌آورد، اما نباید زیر ستم آن باشد و توسط عده‌ای سمت و سو یابد. البته ما تنها به علوم وحیانی وابسته نیستیم، خداوند توجه به تجربه را نیز مورد تأکید قرار داده و به انسان مهلت داده تا در مسیر تجربه قدم بگذارند.
وی با بیان اینکه به چه دلیل بعد از ظهور حضرت (عج) علم به نهایت خود می‌رسد، تصریح کرد: اساساً دین مقوله روشن‌فکری است و یکی از تکالیف مهم انسان تعلیم و تعلام دانسته شده است.
پناهیان یادآور شد: دین را کسانی درک می‌کنند که تحصیل و علم داشته باشند، کسی که عالم نیست به عرصه‌هایی که نمی‌داند، واقف نیست.
این مسئول با بیان اینکه مهدویت و علم با ولایت در ارتباط است، بیان داشت: ظهور حضرت (عج) با آوردن عدالت، امنیت، صلح، معنویت و برکت نیست، بلکه حضرت ولایت را بر زمین مستقر می‌کند و همه این حسنات به دست می‌آید.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: برقراری عدالت،‌ معنویت، صلح، آرامش و ... با دیکتاتوری نیست، بلکه با جاری شدن ولایت در جامعه و ولایت‌پذیری همه این موارد حاصل می‌شود.
وی با اشاره به نقش ولایت در توسعه علم تصریح کرد: ظهور به این معنی نیست که ولایت به جای ما فکر کند، بفهمد، انجام دهد، ولایت بسترسازی می‌کند تا انسان‌ها خود فکر کنند؛ بفهمند و انجام دهند.
پناهیان اضافه کرد: داشتن حکمت به معنی تولید علم است، بعضی به دنبال آزادی بیان و اندیشه می‌گردند تا تفاله‌های تهوع‌آور اندیشه‌های مستکبران را در جامعه ما بازگو و بازخورد کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: آزادی وسیله‌ای برای رسیدن به حق است، می‌خواهند جامعه را به فساد و تباهی بکشند، برای اندیشه‌های پستی که شکست خود را ثابت کردند.
پناهیان اظهار داشت: ولایت زمینه را برای بالندگی و رشد آزادانه ملت‌ها فراهم می‌کند، در غرب علاقه و نگرش به انسان تحمیل می‌شود، اما انسان آزاد گذاشته می‌شود. ولایت استقلال می‌آورد و برای این استقلال باید علم بالا باشد.
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: اگر به موضوع مهدویت عالمانه نگاه نکنیم، مهدویت به دست عوام می‌افتد و امر تخیلی و موهوم می‌شود. چگونه می‌شود، امام زمان میلیون‌ها انسان را به سهولت با یک حکومت واحد جهانی، دینی و جاودانه تا قیامت اداره می‌کند.
وی اذعان داشت: کسانی که فکر می‌کنند، حکومت الهی بدون جنگ و سختی به دست می‌آید بی‌خرد هستند، مهدویت را بدون علم و آگاهی نمی‌توان درک کرد.
این مسئول تصریح کرد: ساز و کار مهدیت را باید دانست در غیر این صورت برای ظهور آماده نیستیم، باید ساز و کار قیام، موفقیت در این راه، برقراری جامعه‌ای جاودانه و اسلامی دانست.
وی با بیان اینکه در زمان ظهور حضرت (عج) منافقان وجود دارند، اما ذلیل هستند گفت: منافق برای حب و دنیا تلاش می‌کند و امام هر کس را که به ایشان نزدیک شود، سختگیری بیشتری می‌کند.
استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: در زمان ظهور دو گروه دشمنان و دوستان درجه یک به حضرت نزدیک می‌شوند و سختگیری حضرت با خواص جامعه بیشتر می‌شود.
این مسئول افزود: بعضی از سیاستمداران باید از صحنه جمهوری اسلامی حذف شوند، سیاستمدارانی که از روزهای اول این تظاهرات با منافقان، استکبار و‌... همراهی کردند، باید حذف شوند.
وی تصریح کرد: دستور به حضور همه به چه معناست، کسی که سیاست نمی‌داند و نمی‌فهمد که این تظاهرات غیرقانونی‌ست و ناموس جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است.
پناهیان گفت: خاتمی هشت سال از قانون حرف زد و غیرقانونی‌ترین عمل را انجام داد و در تظاهرات غیرقانونی شرکت کرد.
این مسئول عنوان کرد: در درجه اول باید با نخبگان سخت‌گیری کرد،‌ اگر می‌دانستید این تظاهرات غیرقانونی است و در آن شرکت کردید، از حماقت توست و کسی که خواهان برگشت اوست، هیچ نمی‌فهمد.
استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد:‌ آزادی به این معنا نیست که هر فردی که خواست در مسایل دخالت کند، زمانی که اطلاع و درکی از موضوع ندارد، نباید در صحنه حاضر شود.
پناهیان تصریح کرد: دومین امری که منافقان زمان ظهور را ذلیل می‌کند، بصیرت و دانایی مردم است، در آن زمان مردم همه چیز را می‌دانند. هر فرد باید برای ظهور حضرت روشنگری‌ کند، اگر این کار را انجام ندهیم خودمان دچار ریزش می‌شویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد