پناهیان - حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان Panahian

کامل ترین مجموعه آثار حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان - صوت ، تصویر و متن - سخنرانی، گفتگو و ...

پناهیان - حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان Panahian

کامل ترین مجموعه آثار حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان - صوت ، تصویر و متن - سخنرانی، گفتگو و ...

تولید آثار ادبی‌و هنری کند‌تر از سرعت حرکت انقلاب اسلامی است

حجت‌ الاسلام ‌و المسلمین علیرضا پناهیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس‌ درباره شاخصه‌های ادبیات انقلاب اسلامی و موضوع صدور آن گفت: اگر آثار هنری فاخری در جهت تبیین ارزش‌ها و مفاهیم انقلاب اسلامی داشته باشیم یقینا عملیات صدور خود به خود شکل خواهد گرفت؛ فقط باید این ضرب‌المثل «کار نیکو کردن از پر کردن است» را مد نظر قرار داد.

ضرب‌المثل «کار نیکو کردن از پر کردن است» را مد نظر قرار داد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های ادبی اضافه کرد: جشنواره‌ها و یا سوگواره‌هایی با بیش از یک میلیون شرکت کننده باید بیش از این‌ها برگزار شود، زیرا استعداد این مهم وجود دارد، اما با هزینه بیشتر و با مهم دانستن این موضوع باید اهتمام بیشتری به این حرکت‌ها داده شود که در این صورت آثار فاخری تولید شده و بر این اساس راه و مسیر صدور نیز آسان خواهد شد.
پناهیان با اشاره به آثاری که تا به امروز با موضوع انقلاب اسلامی تالیف شده و اینکه آیا باید بیشتر به خاطرات پرداخت یا داستان، بیان کرد: هم تولید آثاری که از تخیل انسان نشأت گرفته و هم بیان واقعیات در خاطرات مختلفی که در موقعیت‌های خاص هستند هیج یک جای یکدیگر را پر نمی‌کند چرا که هر یک مخاطبان خاص خود را دارند و هنگامی‌ که فردی با قدرت خیال خود حقیقتی را بیان می‌کند این موضوع نشان دهنده تاثیر گرفتن او از واقعیات است که دیگران دوست دارند این امر را ببینند، تنها خود واقعیات نیست.

* انقلاب در متن تحولات و حرکت‌ها با شخصیت‌های سیاسی به منطقه و جهان معرفی شده است

وی در ادامه ضمن تاکید بر این مطلب اظهار داشت: تولید آثار ادبی و هنری در خدمت انقلاب اسلامی روند کندی دارد و عقب‌تر از سرعت حرکت انقلاب پیش می‌رود.
پناهیان با اشاره به میزان شناخت جهانیان از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی ، ابراز داشت: انقلاب ایران در جهان و منطقه بیشتر از بعد سیاسی شناخته شده است.
به گفته وی ای کاش کارها و آثار هنری و ادبی خود را به حدی قوی تولید می‌کردیم تا می‌توانستیم بگوئیم به واسطه این آثار انقلاب ما در جهان شناخته شده است.
وی ادامه داد: انقلاب ما امروز، در متن تحولات و حرکت‌های سیاسی و با شخصیت‌های سیاسی به منطقه و جهان معرفی شده است.

* خاطره‌ای از حجت‌الاسلام پناهیان درباره انقلاب اسلامی

پناهیان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه: “در دوران پیروزی انقلاب چند سال داشتید؟ “، بیان کرد: در زمان پیروزی انقلاب در مقطع راهنمایی مشغول تحصیل بودم؛ خاطره‌ای که از آن دوران به یاد دارم آنکه؛ هنگامی‌که مدرسه خود را تعطیل می‌کردیم، با تظاهرات جلوی دیگر مدارس رفته و آنان را نیز به این حرکت ترغیب می‌کردیم، این امر سبب می‌شد مدارس به سهولت به تعطیلی کشیده شوند؛ ناگفته نماند از این رو به راحتی از سوی گارد و پلیس رژیم شاه کتک می‌خوردیم.
پناهیان ضمن اشاره به خاطرات ورود حضرت امام(ره) به کشور تصریح کرد: با سن کم اما با سماجت عضو انتظامات بوده و بازوبند به دست بسته، در ستون خیابان آزادی ایستاده بودم چرا که ذوق فراوان داشتم؛ ‌در یک لحظه حضرت‌ امام(ره) در ازدحام از مقابل ما رد شد همان هنگام آرزو کردم که ای کاش جزء انتظامات نبودم و می‌دویدم و از نزدیک ایشان را ملاقات می‌کردم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد